Thursday, December 1, 2016

Interactive Brokers Options Historical Data

Interactive Brokers provee datos históricos y en tiempo real para acciones, opciones, futuros, forex, bonos, CFDs, warrants y fondos en 80 mercados. Consulte www. interactivebrokers para obtener más información y sus planes de precios. Para que MotiveWavereg funcione con Interactive Brokers, primero deberá instalar la Interactive Brokers Trader Workstation (TWS) Standalone y, a continuación, crear un Espacio de trabajo en MotiveWavereg para Interactive Brokers. Limitaciones de datos Interactive Brokers pone las siguientes limitaciones en tiempo real y datos históricos accesibles a aplicaciones de terceros 1 año Datos históricos - Los datos históricos están limitados a 1 año. Para algunas acciones / índices, MotiveWavereg intentará extraer datos adicionales más allá de un año de Google. Violaciones de estimulación - TWS limita el número de solicitudes de datos. Demasiadas solicitudes de datos se producen en un corto período de tiempo, es posible que aparezcan mensajes de error que indiquen la infracción de marcapasos. Si esto ocurre, puede que tenga que esperar unos minutos antes de intentar cargar los datos de nuevo. Cotizaciones en tiempo real - TWS impone límites al número de tickers activos que tiene en MotiveWavereg (normalmente alrededor de 100). Pueden adquirir boosters adicionales de IB para evitar este problema: Booster Packs. Datos retardados no compatibles - TWS no proporciona acceso a datos históricos retrospectivos y cotizaciones. Para obtener más detalles sobre estas limitaciones, consulte Limitaciones de datos de IB Instalación de intermediarios interactivos Configuración de cuenta independiente de la estación de trabajo Trader (TWS) 8211 Si no tiene una cuenta de Interactive Brokers, deberá crear una cuenta con Interactive Brokers a través de www. interactivebrokers / ibg / main . Si ya tiene una cuenta con Interactive Brokers, tenga su nombre de usuario y contraseña listos. Instalar TWS 8211 Si aún no lo ha hecho, deberá instalar Interactive Brokers Trader Workstation (TWS). Puede hacerlo desde: www. interactivebrokers / es / indexftwspoverview Iniciar sesión en TWS 8211 Inicie TWS e ingrese sus credenciales de inicio de sesión. (Nota: TWS debe estar funcionando para que MotiveWavereg funcione) Configurar los ajustes de la API 8211 Tendrá que hacer clic en el botón 8216Configure8217 en la barra de herramientas de TWS (ver captura de pantalla a continuación). La API tendrá que estar habilitada para que MotiveWavereg se conecte. Vea la captura de pantalla de la configuración de la API a continuación. Seleccione APIgtSettings en el menú de la izquierda. Asegúrese de que los siguientes ajustes están habilitados haciendo clic en las casillas de verificación: Habilitar clientes ActiveX y Socket Descargar órdenes abiertas en la conexión Incluir posiciones FX al enviar cartera Enviar actualizaciones de estado para EFP y Volatilidad pedidos con Continuous Update . Escriba 127.0.0.1 y haga clic en Aceptar (Esta es la dirección IP de la máquina local). Haga clic en Aceptar para guardar la configuración de la API. Deje TWS en ejecución y vuelva a MotiveWavereg. Captura de pantalla para el paso 4 8211 Configuración de la configuración de la API: Configuración del área de trabajo en MotiveWavereg A continuación, se muestra el diálogo Espacio de trabajo en MotiveWavereg. En general, debe conservar los valores predeterminados, a menos que los haya modificado en TWS. El campo ID de cliente debe establecerse en 0 a menos que haya un conflicto con otra aplicación de gráficos. La configuración de Interactive Brokers Workspace ya está completa. Para ejecutar MotiveWavereg con Interactive Brokers, asegúrese de haber iniciado TWS e iniciado sesión antes de iniciar / ejecutar el Interactive Brokers Workspace en MotiveWavereg. Configuración avanzada Una manera de evitar las limitaciones de datos con TWS es cargar datos históricos y / o en tiempo real de un servicio de datos de terceros. Esta opción se puede configurar haciendo clic en el botón Avanzado del diálogo Espacio de trabajo. Usted está aquí: Referencia gt Limitaciones de datos históricos Limitaciones de datos históricos Las solicitudes de datos históricos están sujetas a las siguientes limitaciones: Para todos los valores Volver a través de cualquier tecnología API, sólo proporcionamos los valores sin procesar utilizados para calcular las barras de tiempo. Los estudios e indicadores no se retransmiten a través de ninguna tecnología API. Los tamaños de las barras intra-día se retransmiten de nuevo en la zona horaria local, los tamaños de barra diarios y mayores se retransmiten de nuevo en la zona horaria de Exchange. Para los tamaños de barra diarios y mayores, el valor de fecha sólo volverá en formato yyyymmdd, formatDate 2 sólo son compatibles con barras intradiarias. Para acciones, CMDTY, ETFs, Forex, índices y CFDs Las solicitudes de datos históricos que usan un tamaño de barra de 30 segundos o menos sólo pueden retroceder seis meses. Las solicitudes de datos históricos pueden retroceder un año completo o más, dependiendo del número de líneas de datos de mercado simultáneas en tiempo real: Número de líneas de datos de mercado Límite de solicitudes de datos históricos Las líneas de datos del mercado pueden aumentarse según los montos mensuales de comisión, Y las suscripciones Booster de cotización. Una línea de datos de mercado se refiere a una línea de cotización en TWS ya cada método reqMktData () y reqRealTimeBars () invocado en la API. Para obtener más información sobre cómo los datos de mercado se ven afectados por las comisiones y el patrimonio, expanda la sección Cómo se calcula los datos de mercado de la página Información de mercado en nuestro sitio web. Cotización Boosters se cuentan en la parte superior de sus actuales límites de línea de datos de mercado en tiempo real. Para obtener más información sobre cómo los datos de mercado se afectan manualmente mediante las suscripciones de refuerzo de cotización, consulte la sección Procesador de cotizaciones de la página Mostrar datos de mercado. Suscribirse a Boosters de cotización en la página Suscripciones de datos de mercado en Gestión de cuentas. La siguiente tabla enumera la comisión mensual requerida, los paquetes requeridos por capital y / o cotización requeridos para aumentar el total de años de datos históricos: Total de años de datos históricos Com x datos Mthly Com Mthly Comisión Equidad requerida x Datos Mthly Equity Data Mthly Equity Required Datos - Datos predeterminados necesarios Datos necesarios / Por Booster Booster total Menos de USD 4000 Menos de USD 5,000,000 3 Booster packs o menos USD 8,0 x 500 USD 4,000 USD 10,000 x 500 USD 5,000,000 4 Booster Packs USD 8,0 x 750 USD 6,000 USD 10 000 x 750 USD 7,500,000 7 Booster Packs USD 8,0 x 1000 USD 8,000 USD 10 000 x 1000 USD 10 000 000 9 Booster Packs USD 8,0 x 1250 USD 10 000 USD 10 000 x 1250 USD 12,500,000 N / Los datos históricos de la parte trasera están disponibles no tendrá ningún efecto sobre las limitaciones de estimulación. Las limitaciones de estimulación están codificadas en el backend IBs Server y, como tales, no son ajustables por el usuario. Por favor vea la sección infracción de estimulación más abajo para más detalles. Para Futuros, SSFs y Metales Las solicitudes de datos históricos están disponibles para Futuros vencidos, 2 años desde la fecha de vencimiento actual. Las solicitudes de datos históricos suelen estar disponibles hasta 6 meses por vencimiento. Las solicitudes de datos históricos requieren que se especifique la expiración, en este momento no se admite el contrato continuo. Para Opciones, FOPS, Warrants y Productos de Estructura Las solicitudes de datos históricos sólo están disponibles para las expiraciones actuales. No hay datos de fin de día (EOD) disponibles, los tamaños de barra válidos son de 1 seg a 8 horas. Las solicitudes de datos históricos suelen estar disponibles hasta 2 meses calendario por vencimiento. Para Bonos y Fondos Las solicitudes de datos históricos no están disponibles a través de la API, solo se pueden solicitar datos en tiempo real. Nota: 160 Para obtener más información sobre cómo solicitar datos en tiempo real, consulte Uso de la página Tickers en el capítulo DDE para Excel, reqMktDataEx () en el capítulo ActiveX, reqMktData () en el capítulo C, reqMktData () en el capítulo Java, reqMktData () En el capítulo C y Uso de la página Tickers en el capítulo de ActiveX para Excel. Para barras de tiempo real Cuando se solicita barras de tiempo real, se trata de una consulta para la transmisión de datos históricos, los datos se retransmiten de los mismos servidores que proporcionan datos históricos. Como tal, al iniciar la solicitud, se somete a las mismas limitaciones de estimulación descritas a continuación en la sección Violación de estimulación. Además, dado que las solicitudes de barras en tiempo real se proporcionan como transmisión continua, se contará para el número total de líneas de datos de mercado que se describen en la página Información de mercado en nuestro sitio web. Nota: 160 Barras en tiempo real no disponibles para DDE. ReqRealTimeBars () en el capítulo C, reqRealTimeBars () en el capítulo de Java, reqRealTimeBars () en el capítulo C y Barras de tiempo real en el ActiveX para Excel capítulo. Violaciones de estimulación Todas las tecnologías de API admiten solicitudes de datos históricos. Sin embargo, solicitar los mismos datos históricos en un corto período de tiempo puede causar carga adicional en el backend y posteriormente causar violaciones de estimulación. El mensaje de error y mensaje de error que indica una infracción de marcapasos es: 162 - Mensaje de error histórico del servicio de datos de mercado: Violación de marcación de peticiones de datos históricos Las siguientes condiciones pueden provocar una infracción de ritmo: Realizar solicitudes de datos históricos idénticos en 15 segundos Realizar seis o más solicitudes de datos históricos Para el mismo Contrato, Tipo de Intercambio y Tipo de Tick dentro de dos segundos. Además, observe las siguientes limitaciones al solicitar datos históricos: No haga más de 60 solicitudes de datos históricos en un período de diez minutos. Si el parámetro whatToShow en reqHistoricalData () se establece en BIDASK, entonces esto cuenta como dos solicitudes y llamaremos a BID160 y ASK160historical datos por separado. Nota: 160 Para obtener más información acerca de las solicitudes de datos históricos, consulte Visualización de datos históricos 160 en el capítulo DDE para Excel, reqHistoricalDataEx () 160en el capítulo ActiveX, reqHistoricalData () 160en el capítulo C, reqHistoricalData () 160en el capítulo Java, reqHistoricalData () El capítulo C y Visualización de datos históricos en el capítulo de ActiveX para Excel. Valores válidos para mostrar valores La siguiente tabla muestra los valores válidos de whatToShow basados ​​en los productos correspondientes. Sólo se aplica a los índices de CFD. Para el stock de CFD, debe especificar el stock subyacente. Duración válida y configuración del tamaño de la barra para las solicitudes de datos históricos La tabla siguiente muestra la configuración válida de duración y tamaño de barra para las solicitudes de datos históricos de la API. Tenga en cuenta que estas son sólo directrices, pero si intenta superarlas, cada solicitud puede contarse como más de una y puede causar una infracción de marcapasos, tal como se describió anteriormente. Interactive Brokers no ofrece datos históricos sobre opciones caducadas. Todos los cálculos IV deben derivarse de opciones que aún no han expirado. Creo que la volatilidad histórica se calcula a partir del valor subyacente, y la volatilidad implícita se calcula a partir de la prima de la opción. IBs API tiene una rutina llamada calculateImpliedVolatility (). Nunca lo usé, así que no puedo dar detalles. IBs API también tiene una rutina llamada calculateOptionPrice () para recuperar la opción griegos. Una vez más, nunca lo he usado, pero theyre allí. Respondió May 3 12 at 1:28 Para cualquier consulta sobre el IB API encontrará más información (y código abierto) aquí respondió May 3 12 at 8:26 Your Answer 2016 Intercambio de Pila, IncInteractive Brokers Trading Service Introducción Sierra Chart trabaja con El Interactive Brokers (Interactive Brokers) servicio de comercio. Este servicio ofrece el software Sierra Chart con datos históricos diarios e históricos intradía, datos en tiempo real de transmisión y servicios comerciales completos para todo tipo de mercados en todo el mundo. La interfaz comercial de Sierra Chart admite totalmente el comercio con Interactive Brokers. Para utilizar Corredores Interactivos con Sierra Chart, siga las Instrucciones de Instalación a continuación. Solamente recomendamos el uso de Interactive Brokers para comerciantes experimentados, aquellos que son técnicamente competentes con computadoras y software, y entienden la fuente de problemas técnicos. La gran longitud de esta página confirma la complejidad y los problemas que se enfrentarán cuando se utiliza Interactive Brokers. Interactive Brokers ofrece muchas ventajas y puede ser una buena opción para muchos comerciantes, pero es importante que usted sea consciente de problemas potenciales y esté dispuesto a aceptar las consecuencias de ellos. A pesar de que usted puede ver un problema particular en Sierra Chart cuando se utiliza Interactive Brokers y posiblemente no lo vea en otro programa, todavía significa que el problema está en el lado Interactive Brokers. La razón tiene que ver con diferencias en la forma en que Sierra Chart puede interactuar con la API y puede estar encontrando problemas particulares con TWS o Interactive Brokers que los otros programas pueden no encontrar porque la interacción podría ser diferente. Sierra Chart interactuará con TWS de la manera más confiable y redundante. Política de Soporte: El soporte de Sierra Chart para los problemas técnicos encontrados al usar Interactive Brokers, está a criterio de Sierra Chart. Hay algunas cuestiones técnicas complejas que un usuario puede encontrar al utilizar Interactive Brokers, que pueden tener varias causas que están en el lado de Interactive Brokers y por lo tanto están fuera del control de Sierra Chart. Por lo tanto, será difícil para nosotros entender y ayudar porque no están dentro de Sierra Chart y el sistema Interactive Brokers es un sistema altamente complejo con muchas razones por las que las cosas pueden salir mal. Por lo tanto, no dudaremos en rechazar el respaldo de algunos de los temas que se nos informan sobre Interactive Brokers. Tenga en cuenta esto al tomar una decisión acerca de si debe usar Corredores Interactivos. Lo que queremos evitar es donde se desperdicia una cantidad significativa de su propio tiempo debido a problemas Interactive Brokers y nuestro tiempo se desperdicia también y luego terminan renunciando. Así que considere esto cuidadosamente. Desde nuestra perspectiva Interactive Brokers es una carga innecesaria para el apoyo de Sierra Chart. Si planea utilizar Sierra Chart con Interactive Brokers, considere en su lugar usar otro servicio de Trading compatible si es razonable para usted. Interactive Brokers debe adoptar el Protocolo DTC e implementarlo 100 por ciento según las especificaciones. Al utilizar Sierra Chart por primera vez, no debe juzgar el desempeño de Sierra Chart utilizando Interactive Brokers, ya que proporciona un sistema de datos de mercado deficiente. Al evaluar el rendimiento gráfico de Sierra Chart tanto históricamente como en tiempo real, recomendamos utilizar el servicio de datos en tiempo real y datos históricos de divisas de Sierra Chart que se proporciona con todos los paquetes de servicio. Esto puede no ser la mejor introducción para un servicio de comercio, pero es absolutamente necesario todo esto se comunica por adelantado. Qué se incluye? Streaming de datos en tiempo real: Sí. Datos históricos intradía: Sí. Cantidad limitada de Interactive Brokers. Cuando se utiliza Sierra Chart Service Package 3 o superior y Configuraciones globales gtgt Configuración de servicios de datos / comercio gtgt Permitir compatibilidad para Sierra Chart Data Feeds está habilitado, el servicio de datos históricos de Sierra Chart se utiliza para los principales símbolos de contratos futuros y símbolos de acciones de EE. UU. 3 años de datos históricos intradía. Los datos del Servicio de Datos Históricos de Sierra Chart están retrasados ​​de 10 a 15 minutos. Los últimos 10 a 15 minutos todavía serán descargados de Interactive Brokers. Datos Diarios Históricos: Sí. 1 año si de Interactive Brokers. Cuando se utiliza Sierra Chart Service Package 3 o superior, los datos de Historical Daily para el contrato de futuros importantes, el índice de efectivo y los símbolos de acciones estadounidenses son proporcionados por el servicio de datos históricos de Sierra Chart. En este caso 10 años están disponibles. Histórico BidVolume y AskVolume: No de Interactive Brokers. Sí cuando se utiliza el servicio de datos históricos de Sierra Chart. Véase más arriba. Servicios de comercio en vivo: Sí. Comercio Simulado: Sí. Tipos de pedido soportados: Todos. Administrar servidor OCO (Orden cancela pedido): Sí cuando Configuración global gtgt Configuración de comercio general gtgt Utilizar órdenes de OCO y soporte de servidor se habilita (se aplica a 1166 o superior). Órdenes de Soporte Administrado por el Servidor: Sí. Negociación automatizada (se aplica a Live o Simulated): Sí. Soporta desfase negativo para órdenes de Stop-Limit: Sí. Cantidad de datos históricos disponibles. Interactive Brokers ofrece 1 año de datos históricos diarios y 1 año de datos históricos intradía. Sierra Chart descargará siempre el total de 1 año de datos históricos diarios para los gráficos históricos. Para los gráficos Intraday, no es muy práctico para descargar 1 año de datos históricos Intraday de una vez de Interactive Brokers. Normalmente la descarga fallará y tardará mucho tiempo antes de que se complete. Descargar 30 días es más práctico. Las instrucciones siguientes explican cómo especificar el número de días históricos intradía para descargar. Instrucciones de configuración Si tiene problemas para conectarse al servicio Interactive Brokers Trading, asegúrese de seguir todos los pasos a continuación. Para utilizar el servicio de comercio Interactive Brokers, necesita una cuenta con Interactive Brokers. Vaya al sitio Web de Interactive Brokers y abra una cuenta con ellos si aún no tiene uno. Es posible utilizar una cuenta demo de Corredores Interactivos e iniciar sesión en TWS con el nombre de usuario edemo y demuestre contraseña. Esto sólo debe utilizarse para fines de prueba sin embargo. Ejecute el software Interactive Brokers Trader Workstation (TWS). Se recomienda encarecidamente que utilice el software independiente de TWS. No es el navegador basado en TWS. Seleccione Editar gtgt Configuración global en el menú del software Interactive Brokers TWS. Vaya a Configuración de API gtgt. Active la opción Habilitar clientes ActiveX y Socket. Establezca el puerto de socket en 7496. Deshabilite la opción de API de sólo lectura. Asegúrese de que la configuración de Separador de intercambio de componentes se establece en a /. Agregar una dirección IP de confianza para 127.0.0.1. Ir a API gtgt Precauciones en la ventana Configuración de TWS. Es esencial que habilite las precauciones de orden de bypass para órdenes de API. Presione Aceptar para guardar la configuración de Interactive Brokers API. Ir a Sierra Chart. Seleccione Ajustes globales gtgt Data / Trade Service Settings en el menú. Haga clic en la flecha del cuadro de lista de servicios. Seleccione Interactive Brokers de la lista. Si no ve el servicio en el cuadro de lista, consulte este tema de ayuda. Haga clic en la flecha del cuadro de lista Servidor en el marco Datos de conexión. Seleccione el nombre del servidor localhost: 7496 de la lista. Si el software de TWS se está ejecutando en un equipo distinto de Sierra Chart, el servidor se puede establecer en la dirección IP donde TWS se está ejecutando. Active la opción de inicio del programa Connect On. Active la opción Reconectar en caso de falla. Opcionalmente, ingrese su nombre de usuario y contraseña de Interactive Brokers en los cuadros Nombre de usuario y Contraseña. Al ingresar su nombre de usuario y contraseña de Interactive Brokers, esto le permite a Sierra Chart iniciar sesión automáticamente en el TWS independiente en la ventana Inicio de sesión nuevo de TWS. Consulte la sección Registro automático en TWS. Para que la descarga de datos históricos funcione correctamente, la fecha y la hora de los equipos deben estar configuradas correctamente. La última fecha y hora en el gráfico también debe ser correcta para esa barra. De lo contrario, algunos o todos los datos recibidos de Interactive Brokers pueden ser filtrados. Si tiene problemas con los datos históricos, como violaciones de marcapasos. Refiérase a Interactive Brokers Problemas y soluciones de datos históricos. Varias conexiones simultáneas a TWS: Para tener varias copias de Sierra Chart conectadas a Interactive Brokers Trader Workstation (TWS), es necesario que cada copia de Sierra Chart se establezca en un número de ID de cliente de instancia diferente, establecido con el valor ID de cliente de instancia en Detalles de conexión en la ventana Ajustes globales de configuración de datos / servicios comerciales. Puede utilizar cualquiera de los números de ID de cliente de instancia listados. No importa. Sólo necesita estar seguro de que cada copia de Sierra Chart utiliza un número de ID de cliente de instancia diferente. Este número de ID de cliente de instancia se da a TWS cuando Sierra Chart se conecta a TWS. Acceso a todas las órdenes comerciales de TWS: Si desea tener acceso a todas las órdenes comerciales introducidas desde TWS, así como a los pedidos ingresados ​​desde Sierra Chart, deberá establecer el valor ID de cliente de instancia en 0. Establezca la configuración de zona horaria en la zona horaria que desea que se muestren veces en. Establezca la unidad de tiempo de almacenamiento de datos Intraday a lo que necesita. Configure el Código de moneda predeterminado gtgt de Datos y Otros ajustes en el código de moneda que se especificará con símbolos de valores cuando el código de moneda o el intercambio no formen parte del símbolo. Pulse OK para cerrar la ventana Data / Trade Service Settings. Desactive la opción Configuración global de gtgt gtgt Utilice la opción OCO de servidor y órdenes de soporte (se aplica a Sierra Chart versión 1166 y superior) si desea que Sierra Chart proporcione la funcionalidad de pedido de soporte OCO en lugar de confiar en lo que ofrece Interactive Brokers. En las versiones anteriores de Sierra Chart, esta opción se encuentra en Ajustes globales. Configuración de servicios de datos / comercio. La función de órdenes de soporte proporcionada por Interactive Brokers puede no funcionar bien. Por lo tanto, recomendamos que no desactive esta opción. Sin embargo, para la máxima seguridad, puede que desee comprobar esta opción y confiar en la funcionalidad Interactive Brokers porque si pierde conectividad a Interactive Brokers, Sierra Chart no puede administrar correctamente los pedidos OCO. Asegúrese de que TWS está en ejecución. Para conectarse al servidor de datos y de comercio, seleccione Archivo gtgt Conectar al feed de datos en el menú. Si se abre la ventana Registro de mensajes de la ventana gtgt y muestra mensajes que indican que se produjo un error al conectar con TWS, realice los pasos siguientes: Seleccione Archivo gtgt Desconectar para evitar más intentos de conexión. Reinicie TWS (Interactive Brokers Trader Workstation) y asegúrese de que TWS esté en ejecución. Debería ejecutarse en el mismo equipo en el que está instalado Sierra Chart. Revise cuidadosamente los pasos de configuración anteriores para asegurarse de que todos los ajustes son correctos. Los pasos más importantes a seguir son 2 a 17 anteriores. Asegúrese de que la Configuración global gtgt Data / Trade Service Settings gtgt Servidor en Sierra Chart se establece en localhost: número de puerto. El número de puerto puede ser cualquier número de puerto y más información sobre esto está abajo. Asegúrese de seguir el paso anterior para agregar una dirección IP de confianza en la configuración de la API de TWS (paso 7). Deshabilite cualquier software de firewall que esté ejecutando. El cortafuegos incorporado del sistema operativo puede mantenerse habilitado, pero es posible que desee inhabilitarlo también o asegurarse de que no está bloqueando TWS o el puerto de socket especificado. Si uno de los mensajes en el registro de mensajes dice Error al conectarse al servidor de datos y comercio. Error de Winsock: (10061) No se pudo establecer ninguna conexión porque la máquina de destino se negó activamente. . A continuación, intente utilizar un puerto de socket diferente. Para cambiar el puerto de socket, seleccione Ajustes globales gtgt Data / Trade Service Settings. En el cuadro Servidor ingrese localhost: 7497 (puede usar cualquier número). En Interactive Brokers TWS, seleccione Editar gtgt Configuración global gtgt API gtgt Configuración gtgt Socket Port e ingrese 7497 (use el mismo número que ha establecido en Sierra Chart). Elimine su nombre de usuario y contraseña de TWS en Ajustes globales gtgt Data / Trade Service Settings para evitar que Sierra Chart reconozca automáticamente cualquier ventana de diálogo relacionada con la conexión. Intente conectarse nuevamente al servidor Data and Trading en Sierra Chart seleccionando File gtgt Connect to Data Feed en el menú. Si sigue habiendo un error de conexión, revise el tema de ayuda 1.5. Para abrir un gráfico histórico. Un gráfico intradiario o un DOM comercial. Seleccione Archivo gtgt Encontrar símbolo en el menú. Busque el símbolo en las listas y presione el botón apropiado. Si no ve el símbolo que desea usar, consulte la página de símbolos de intermediarios interactivos para determinar el formato de símbolo apropiado y escriba manualmente el símbolo correctamente formateado en el símbolo seleccionado En la ventana Buscar símbolo y, a continuación, abra un gráfico o DOM comercial. También puede agregar símbolos que se mostrarán en la ventana Buscar símbolo, a través de la configuración de símbolos globales. Límites de símbolos. Interactive Brokers puede limitar el número de símbolos que puede recibir datos al mismo tiempo. Este límite puede aumentarse en función de su volumen de negociación. Si intenta obtener líneas de gráficos o líneas de cotizaciones para más de los símbolos permitidos, esas líneas de gráficos o de cotización no se actualizarán. Se puede saber cuántos símbolos Sierra Chart está rastreando actualmente mirando el número después de ST en el cuadro de estado derecho más abajo del menú Sierra Chart. Una vez que superas el límite, necesitas hacer dos cosas para obtener actualizaciones de los símbolos que superan el límite. Reduzca el número de gráficos abiertos y el número de líneas de cotización que está utilizando en una tabla de cotizaciones o hoja de cálculo a continuación de número de símbolos permitidos y, a continuación, vuelva a conectarse al servidor de datos y comercio seleccionando Archivo gtgt Desconectar en el menú y Archivo gtgt Conectarse a Data Feed en el menú. Orden histórico llena. Tras una conexión con la Interactive Brokers Trader Workstation, Sierra Chart solicitará 10 días de rellenos históricos de pedidos para todas las cuentas disponibles en la instancia registrada de Trader Workstation. Esto es para insertar cualquier pedido faltante que se llena en el Registro de actividades comerciales de Sierra Chart para reportes comerciales. Sin embargo, es posible que no reciba 10 días de pedidos de pedidos históricos en la conexión. Si no lo hace, abra el registro de comercio en la estación de trabajo Trader (TWS) y mientras se muestra el registro de comercio, vuelva a conectar a TWS de Sierra Chart seleccionando Desconectar y conectarse a la alimentación de datos en el menú Archivo. También necesita tener ajustes globales gtgt Configuración de datos / servicios comerciales gtgt Datos y otros ajustes gtgt Descargar Ordenes históricas de órdenes en Connect establecidas en True. Continúe con el paso número 3 en la página de documentación Getting Started. Datos de mercado no suscritos a través de intermediarios interactivos Con el fin de recibir datos de mercado para los gráficos y las líneas de cotización dentro de Sierra Chart, es necesario que esté suscrito a la bolsa en la que aparece el símbolo. Si los datos de mercado no están suscritos, verá mensajes de error similares a los siguientes en el registro de mensajes de Sierra Chart y no recibirá datos históricos y / o en tiempo real para el símbolo: Mensaje de Interactive Brokers: los datos de mercado solicitados no están suscritos. ErrorampDTB / IND / TopDTB / IND / Top. Interactive Brokers Código de error: 354. Solicitud ID: 1. Símbolo: DAX-I-DTB. Mensaje de Interactive Brokers: Los datos solicitados del mercado no están suscritos. YM SEP15 / TOP / ALL. Interactive Brokers Código de error: 354. Solicitar ID: 1. Símbolo: YM-201509-ECBOT. HD Request 2 Mensaje de Interactive Brokers: Servicio de datos históricos Market message de error: No hay permisos de datos de mercado para DTB IND. Interactive Brokers Código de error: 162. ID de la petición: 2. HD Request 3 Mensaje de Interactive Brokers: Servicio de datos históricos del mercado mensaje de error: No hay permisos de datos de mercado para NASDAQ IND. Interactive Brokers Código de error: 162. Solicitar ID: 27. HD Request 3 Mensaje de Interactive Brokers: Los datos de mercado solicitados no están suscritos. Interactive Brokers Código de error: 354. Solicitud ID: 28. Mensaje de Interactive Brokers: Invalid Real-time Query: No hay permisos de datos de mercado para GLOBEX FUT. Interactive Brokers Código de error: 420. En este caso necesitará ponerse en contacto con Interactive Brokers y suscribirse a los datos de mercado de los intercambios específicos mencionados en estos mensajes. Después de hacer esto, reinicie Trader Workstation. Sierra Chart establecerá una nueva conexión y, a continuación, deberá recibir datos de mercado. Interactive Brokers Market Data Problems Hay una amplia gama de problemas que potencialmente puede tener con Interactive Brokers mercado de datos. Son los siguientes: Datos históricos faltantes (moderadamente comunes) Descarga lenta de datos históricos (comunes) Datos en tiempo real que no se actualizan (infrecuentes) Datos incompletos de precios y volúmenes (Muy comunes y rutinarios. Puede cambiar de vez en cuando (moderadamente común) No hay datos en tiempo real (poco común) En muchos casos, la mayoría de estos problemas se resuelven utilizando el Sierra Chart Exchange Data Feed que se integra con Interactive Brokers trading services. Registro automático en TWS Cuando se inicie el software Interactive Brokers Trader Workstation y se muestre la ventana de inicio de sesión de TWS, Sierra Chart puede ingresar su nombre de usuario y contraseña de TWS en la ventana de inicio de sesión de TWS y conectarse automáticamente al TWS al conectarse al feed de datos de Sierra Chart. Siga las instrucciones a continuación. Seleccione Ajustes globales gtgt Data / Trade Service Settings en el menú. Ingrese su nombre de usuario y contraseña de Interactive Brokers en los campos de nombre de usuario y contraseña para Interactive Brokers. Active la opción Reconectar en caso de falla. Si no desea utilizar esta función o tiene dificultades con ella, desactive el nombre de usuario y la contraseña de Interactive Brokers en la ventana Configuración de datos / servicios comerciales. Presiona OK . Inicie el software Interactive Brokers TWS. Se mostrará la ventana Interactive Brokers TWS Login. Lo que hemos encontrado en las versiones más recientes de esta ventana de inicio de sesión es que puede que necesite hacer clic en el cuadro Nombre de usuario para darle el foco para que el proceso de inicio de sesión automático funcione correctamente. Para iniciar sesión automáticamente en TWS cuando se muestra la ventana de inicio de sesión de TWS, vaya a Sierra Chart y seleccione File gtgt Connect to Data Feed en el menú. Es posible que deba volver a la ventana de inicio de sesión de TWS. No cambie a otro programa en su escritorio mientras espera el inicio de sesión automático. Si Sierra Chart está esperando para volver a conectarse al feed de datos (Waiting to Reconnect se muestra en la ventana de estado debajo del menú Sierra Chart), también se conectará a TWS. Tenga en cuenta que cuando Sierra Chart está esperando para volver a conectarse, el inicio de sesión puede no ocurrir de inmediato. Para forzar una conexión inmediata en este caso, seleccione File gtgt Connect to Data Feed desde dentro de Sierra Chart. Para automatizar el proceso para iniciar tanto el software Sierra Chart como el software Interactive Brokers TWS mediante un solo acceso directo, deberá crear un archivo por lotes de la línea de comandos del sistema operativo. Este archivo por lotes debe iniciar Trader Workstation (TWS). Para encontrar la línea de comandos específica que se va a utilizar, vaya al icono existente que utilizará para iniciar TWS. Haga clic con el botón derecho en él y seleccione Propiedades. Mira el objetivo. Que va a ser la línea de comandos que debe utilizar en el archivo por lotes. También es necesario agregar otra línea en el archivo por lotes para iniciar Sierra Chart. Si hay alguna dificultad con esta función, entonces está fuera del alcance de nuestro apoyo para ayudarlo. No lo use en ese caso. Ejecución de múltiples instancias de TWS Esta sección es relevante si desea ejecutar varias instancias de TWS cuando tiene dos o más cuentas de Interactive Brokers que desea utilizar al mismo tiempo. Si simplemente desea conectar varias copias de Sierra Chart a una única instancia de TWS, sólo tendrá que configurar cada copia de Sierra Chart para trabajar con Interactive Brokers y conectarlas a la copia única de TWS que se está ejecutando. En este caso, siga las instrucciones de configuración anteriores para cada copia de Sierra Chart. Es posible utilizar múltiples instancias de TWS (Interactive Brokers Trader Workstation) y tener varias copias de Sierra Chart utilizando esas instancias. Por ejemplo, puede tener dos instancias de TWS en ejecución y tener dos copias de Sierra Chart también ejecutándose donde una está conectada a una instancia y la otra a la otra instancia. La forma en que esto se logra es mediante el uso de números de puerto diferentes para cada instancia de TWS. Seleccione Editar gtgt Configuración global gtgt API gtgt Configuración del menú del software Interactive Brokers TWS. Establezca un número de puerto diferente para cada instancia de TWS. Debe utilizar el mismo número de puerto en la copia de Sierra Chart que se conectará a esa instancia. To set the port number in Sierra Chart, select Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings . In the Server box change the number after the colon :. This is the port number. Example: localhost:7494 Market Depth There are several features in Sierra Chart which require market depth data. These include the chart DOM, when it has the Bid Size and Ask Size columns ( Global Settings gtgt Customize Trade DOM/Chart DOM Columns ), the Trade gtgt Draw DOM Graph On Chart feature, and other features. When using any of these features that require market depth, the market depth updates will be automatically started for the symbol of the chart. Keep in mind that you can only receive market depth for up to 3 symbols from Interactive Brokers at a time. This is an Interactive Brokers limitation. If you exceed this limitation, you will not get market depth beyond the best Bid and Ask on the additional symbols. So you need to make certain that you are not using Market Depth features on more than 3 symbols at a time. After you reduce the use of market depth features to 3 charts or less, then reconnect to the data feed with File gtgt Disconnect and File gtgt Connect to Data Feed . Market Depth Data Issues If you experience out of order price levels, or missing price levels in the market depth data from the Interactive Brokers data feed being used in Sierra Chart, then try changing the state of the Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings gtgt Data and Other Settings gtgt Clear Out Of Order Market Depth Data option. It is recommended to set Clear Out Of Order Market Depth Data to False. You will need to reconnect to the data feed after changing this setting. Sierra Chart can handle both normal market depth and Level 2 data from Interactive Brokers. Although in the case of Level 2 data because there potentially are multiple entries at the same price level, when this information is displayed through features like the DOM Graph, there can be overlapping levels on the chart. If you continue have issues with the market depth data from Interactive Brokers, consider using the Sierra Chart Exchange Data Feed to replace the market depth data from Interactive Brokers. Using Interactive Brokers True Real-Time Bar Data The standard Interactive Brokers data feed is a substandard data feed which provides incomplete price and volume data. You may want to use the Sierra Chart Exchange Data Feed with your Interactive Brokers account as an alternative. However, Interactive Brokers provides another data feed that updates every 5 seconds which provides the accurate Open, High, Low, Last, Volume values for a 5 second timeframe. Sierra Chart supports this data feed. This data is transmitted at the end of the 5 second timeframe. To use this data feed, enable Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings gtgt Data and Other Settings gtgt Record True Real-Time Data in Intraday Charts . After enabling or disabling this option, it is necessary to select File gtgt Disconnect and then File gtgt Connect to Data Feed for the change to go into effect. When Record True Real-Time Data in Intraday Charts is enabled, then Interactive Brokers True Real-time Bar data will be recorded in all Intraday charts no matter what the symbol, if this type of data is available for the symbol. The way that the recording of the True Real-Time Bar data works is that the chart bars will update every 5 seconds using this true real-time data feed. The Time and Sales data, market depth data, Current Quote data, and the last trade price box on the right side of the chart are updated as the standard Interactive Brokers market data feed provides data. So you will have fast updates with Time and Sales data, market depth data, Current Quote data, and the last trade price box, and 5 second updates with the chart bars themselves. When using the True Real-time Data and this data feed is available for a symbol, the Intraday Chart bars are no longer updated with the standard data feed and instead only from this 5 second data feed. The advantage of enabling Record True Real-Time Data in Intraday Charts is that the Open, High, Low, Close, and Volume values for each bar in the chart are now very accurate. Whereas when this option is disabled, all of these values are less accurate. Bid Volume and Ask Volume data are not accurate when using the Record True Real-Time Data in Intraday Charts option. However, in the case of Interactive Brokers, Bid Volume and Ask Volume are not very accurate when not using this option either. When using the Record True Real-Time Data in Intraday Charts option and a true 5 second data record is received from Interactive Brokers, then you will see 4 trades listed in the Time and Sales window for the symbol. They will have a volume of 0. This represents the Open, High, Low and Last trade prices for a True Real-Time Data record. The timestamps of these trades will be at the beginning of the 5 second timeframe. The including of these trades in the updating of the Time and Sales is necessary for trade order related processing. If you do not wish to see these trades within the Time and Sales window, then select the Settings menu. Set the Volume setting to 1. Press OK. Charts Stop Updating . When using True Real-time Bar Data and you notice that the charts stop updating, then you will need to reconnect to the data feed by selecting File gtgt Disconnect and then File gtgt Connect to Data Feed . Based on feedback, we have heard that sometimes the true real-time data feed stops and the only way to restart it is by a reconnection. We have no other solution for this because it is outside of our control. When using this True Real-time Data Feed it does not matter what the Intraday Data Storage Time Unit is set to. The data will always be stored in 5 second units. About Interactive Brokers Interactive Brokers, a global electronic brokerage firm, provides professional traders, financial advisors, brokers and institutions low cost execution and clearing services for stocks, options, futures, forex, and bonds. For Interactive Brokers current commissions and information, visit the Interactive Brokers Commissions page. The Interactive Brokers Universal Account allows customers to trade stocks, options, futures, forex, and bonds on over 50 market centers in 14 countries from a single account. Using Financial Advisor Accounts Below is information about using an Interactive Brokers Financial Advisor account with Sierra Chart. Other than the information here, Sierra Chart support does not provide any support for these types of accounts. The functionality is provided as is and you have to evaluate whether the functionality is useful and whether it works properly for you. Due to the interface provided by Interactive Brokers for Financial Advisor accounts, Sierra Chart cannot have reliable integration to these types of accounts. Sierra Chart can submit orders to a Financial Advisor account, but the tracking of Orders and Trade Positions cannot be regarded as reliable. Sierra Chart supports using an Interactive Brokers Financial Advisor account. You are able to submit orders from Sierra Chart to your Financial Advisor account. To configure Sierra Chart for this, select Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings . Enable the Financial Advisor Settings gtgt Enable Financial Advisor Account Settings for Trading option. Fill in the other Financial Advisor Settings fields as you require. These fields are provided exactly as you have specified, with all orders submitted from Sierra Chart to TWS (Trader Workstation). The specific text or values to use for the Financial Advisor Settings fields are beyond the scope of this document and of Sierra Chart support. Consult with Interactive Brokers documentation and their support department. The following are the list of the fields that are submitted with orders when using a Financial Advisor Account: When using a Financial Advisor account, most likely you will need to rely upon the Sierra Chart calculated Trade Position data instead of the Position data provided by Interactive Brokers because there may not be Trade Position data for the particular Trade Account you have selected to trade from within Sierra Chart. To do this, refer to the Using Order Fill Calculated Positions documentation. Based on user feedback, when using a Financial Advisor account you may want to disable Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings gtgt Download Historical Order Fills on Connect . Current Daily High and Low for Forex Data The current daily High and Low data for the IDEALPRO Forex markets from Interactive Brokers on the real-time data feed may not represent the High and Low for the current date, but instead from a prior day. This will be most obvious in a Historical Daily chart. To avoid this issue in a Historical Daily chart, go to that chart and select Chart gtgt Chart Settings gtgt Advanced Settings and disable Allow Real-Time Updating of Historical Chart . This is an Interactive Brokers issue and we have no control over it. Avoid contacting Sierra Chart support about this. Trading Related Error Messages The following are common error messages that you may see reported in the Trade gtgt Trade Service Log . when making trades through Interactive Brokers from Sierra Chart and their meanings. Order Event Warning:Attribute Outside Regular Trading Hours is ignored based on the order type and destination. PlaceOrder is now being processed. Error Code: 2109. . This message means that the order will be immediately processed and submitted into the market even if the current time is outside of the Regular Trading Hours for the market. Notice: An overfill UpdateOrder call has occurred. . This error message will occur when using an Interactive Brokers Financial Advisor account. It is harmless. While Sierra Chart does have some support for Financial Advisor accounts. Due to the inherent complexity of these types of accounts, Sierra Chart cannot handle all aspects of them perfectly. The reason this occurs is that when you submit an order in a Financial Advisor account, that account may be configured to submit the order into more than one subaccount. Therefore, there is going to be more than one fill reported for the order. These additional fills are from the sub accounts. Message from IB: API client has been unsubscribed from account data. IB Error Code: 2100. . This message means that the Trade Position data updates have been unsubscribed. It is normal to see this message because Sierra Chart has to unsubscribe and resubscribe to the Trade Position data updates in order to force an update of Trade Position data and when there are multiple trading accounts a user may have. Interactive Brokers has a very poorly designed API when it comes to providing Trade Position data updates. Trading Related Issues When using Interactive Brokers you could potentially encounter the following trading related issues: Canceled order stays in a Pending Cancel state. Submitted order stays in an Order Sent state. Submitted and accepted order disappears from chart even though it is still working. Current Trade Position is not displayed on chart or on the Positions tab of the Trade gtgt Trade Orders and Positions window. A filled order remains in a Open state on the chart. A Trade Position Quantity displayed in Sierra Chart does not update and is displaying a wrong Position Quantity. This can also be a problem if you are using the Order Fill Calculated Position in Sierra Chart. There are various causes of these issues. From the perspective of Sierra Chart, the general cause is that Interactive Brokers does not provide the necessary order data feedback to maintain a proper state of an order, uses inconsistent symbols, or does not provide the necessary Trade Position data feedback for Positions. If you encounter one of these problems, then you will need to contact Interactive Brokers technical support for help with these. They will need to review your TWS log file. They may not be able to help you with these kinds of issues. Therefore, please consider carefully whether using Sierra Chart with Interactive Brokers is appropriate. Order Not Transmitted When an order is submitted from Sierra Chart to Trader Workstation, it is always flagged to be transmitted by Trader Workstation. There never is any other possibility. Therefore, if you see an order in Trader Workstation submitted by Sierra Chart with a Transmit button next to it, then this means that Trader Workstation is set to not transmit the order automatically. Contact Interactive Brokers support for help with this. Orders Entered from Trader Workstation do Not Appear in Sierra Chart When an order is submitted from Trader Workstation, in order for it to appear within Sierra Chart, it is necessary that Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings gtgt Connection Details gtgt Instance be set to Client ID: 0 (Access All Orders) . After changing this particular setting reconnect to the data feed. However, there can be a difference with the Symbol between a chart and the Symbol in the Trade gtgt Trade Orders and Positions gtgt Orders tab which will cause both order fills and working orders not to appear in a chart or Trade DOM. This is due to the very complex and inconsistent symbology from Interactive Brokers. Trade Position Line or Quantity Disappearing or Displaying Zero If you are an Interactive Brokers user, and you do not see the Trade Position for a particular Symbol and Trade Account listed on the Trade gtgt Trade Orders and Positions gtgt Positions tab when the Trade Position actually exists for a particular Symbol and Trade Account, or the Position Quantity is incorrect, or the Position is displayed temporarily and disappears . then update to current version of Sierra Chart. Refer to Fast Update . Updating in almost all cases will not make any difference . Sometimes over the years due to the substandard design of the Interactive Brokers TWS API, there have been problems with Trade Position data from the API that required changes on the Sierra Chart side to resolve. Therefore, by running the current version you can be sure that you have the latest support for Trade Position data from TWS. If this does not resolve the problem, then understand that the problem is on the side of Interactive Brokers Trader Workstation and you must contact Interactive Brokers support for assistance for this kind of issue. Basically the problem is why is it that Trader Workstation (TWS) is not transmitting the Trade Position data for the Symbol and Trade Account through the TWS API to the connected client, in this case Sierra Chart. Interactive Broker support may request the TWS Log files. On the Orders and Positions gtgt Positions tab which displays the Positions, you will see Quantity and Trade Service Position Quantity fields. Normally these will match but could be different for up to 8 seconds. If the Trade Service Position Quantity remains at 0 when there is actually a nonzero Trade Position for a particular Symbol and Trade Account, then the Trader Workstation is not transmitting any Trade Position data to Sierra Chart. For more information about this subject in general, refer to Incorrectly Reported Trade Position Quantity . Another solution is to use the Order Fill Calculated Position. Although with this method you must be very diligent to make sure you have all of the order fills for the Symbol and Trade Account being traded. Other than the information given in this section there is no further support that Sierra Chart can offer with this kind of issue and you should consider whether it is appropriate for you to be using Interactive Brokers. Sierra Chart development and support cannot solve these numerous problems from Interactive Brokers. Either switch to a different supported trading service. or discontinue use of Sierra Chart. Symbol Comparisons and Partial Symbols Interactive Brokers has inconsistent and complex symbology specifications. It is the position of Sierra Chart, that this is a major fault of the Interactive Brokers system and it has no reasonable defense whatsoever. There is also the problem where it is possible to use SMART order routing but a Trade Position update will specify the specific exchange the symbol was filled on and this creates an inconsistency. Therefore, based upon the security type, it often is not possible to match up the symbol provided with a Trade Position update from Interactive Brokers to the symbol of the Chart. For this reason a symbol is partially truncated by Sierra Chart when added to the Trade gtgt Trade Orders and Positions gtgt Positions tab, and when matching it to a chart, the chart symbol is truncated at the same location and a match is performed on the truncated text strings. Therefore, when looking at the symbols on the Positions tab, you may see only a portion of the symbol. This is expected. However, if there are two symbols listed for the same security, this can be a problem and could potentially be the source of the problem where you do not see the current Position Quantity on a Chart or Trade DOM. In this case Sierra Chart support needs to be made aware of this. Also, due to the substandard and complex design of the TWS API, you may see the Symbol for a particular Trade Position display as a number only on the Positions tab. This should only be for a short period of time. Less than about 10 seconds. If you see a number continuously displayed for a Symbol, then Sierra Chart Support should be made aware of this. Interactive Brokers Historical Data Issues and Solutions General Information When using Interactive Brokers, the required historical chart data is downloaded from both the Sierra Chart Historical Data Service and from the Interactive Brokers system. Or depending upon the symbol, the historical data comes completely from the Interactive Brokers system. You can experience many problems when this historical data is downloaded from the Interactive Brokers system. The Interactive Brokers historical data system is not always reliable and works as you would expect. This historical data is also called backfill . You may experience a problem where the Interactive Brokers backfill system does respond, but does not give you data and this is known as a pacing violation or possibly the data is just not available. For information about pacing violations, refer to the Pacing Violations section. You may experience a problem where historical data is not downloaded at all because the Interactive Brokers historical data system does not respond resulting in both a delay with chart updating and missing data. This is called a Timeout and how to deal with it is explained in the No Response When Downloading Historical Data and Timeouts section. When using Sierra Chart Service Package 3 or 5, Historical Daily price data for major futures contract symbols, cash indexes and US stocks, is downloaded from the Sierra Chart Historical Data Service. When using those Service Packages and Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings gtgt Allow Support for Sierra Chart Data Feeds is enabled, then historical Intraday data for major futures contract symbols and US stocks is downloaded from the Sierra Chart Historical Data Service except for the most recent 10 to 15 minutes which will come from the Interactive Brokers system. This greatly reduces the problems with historical data from Interactive Brokers since that data is not used. Therefore, use Service Package 3 or 5 when using Interactive Brokers. Avoid making postings on our Support Board about the possibility that the problems are with Sierra Chart. They are not . unless Interactive Brokers has made changes to their historical data system that require us to make changes. Also, do not assume that just because you see a problem with one Sierra Chart version and not in another, that somehow it is a Sierra Chart problem. The problem is simply intermittent and what you see is simply coincidental, or the relevant settings are different. Interactive Brokers is a broker and not a data provider. Review the information in this section about historical data issues from Interactive Brokers. We have done our best to handle the limitations of Interactive Brokers data, however you still will encounter issues. If you require very reliable and complete historical and real-time data, then the very best choice is to use the Sierra Chart Real-Time and Historical Exchange Data Service which is fully integrated with Interactive Brokers trading. Although you may see a chart in TWS and you may not get a chart in Sierra Chart, does not at all imply there is something wrong with Sierra Chart. Their API simply is not delivering the data being requested for various reliability and technical reasons such as differences with request parameters. Sierra Chart also employs special methods to filter out bad data to ensure reliable charts. It is for this reason (although very unlikely in almost all cases) that you may not see data in Sierra Chart compared with other programs. Pacing Violations Interactive Brokers has limits on the amount of historical data you can download during a short period of time. In the Sierra Chart Message Log opened with Windowgtgt Message Log . you may see messages that contain the words pacing violation . This message is from Interactive Brokers and it indicates the limit has been exceeded. There are several different pacing violation rules that Interactive Brokers has. If you get this error, it means you have violated one of their rules. When you get this error, there are some things you can do to minimize it. Follow these instructions: Select Global Settings gtgt Intraday File Update List and remove any symbols that are expired or you are no longer interested in, from that list. Close any charts you have open in open chartbooks for expired futures contracts, so there is not any unnecessary downloading. Interactive Brokers will still give you a pacing violation for historical data requests that return no data. Select File gtgt Data/Trade Service Settings . In the list of Service specific settings on the left, set the Data and Other Settings gtgt Maximum Historical Intraday Days to Download Limit to 15 days or less. The higher this number is set to, the longer historical data will take to download. . You must keep it to a small number to minimize pacing violations and avoid a long time to download historical data. Enable Allow Support for Sierra Chart Data Feeds to use Sierra Chart Historical Data for major futures contract symbols and US stock symbols for Intraday charts. Sierra Chart Service Package 3 or higher is required for this. Data for Historical Daily charts for major futures contract symbols, major index symbols, and US stocks symbols, will always be downloaded from the Sierra Chart Historical Data service if on Service Package 3 or higher. Optionally enable Support Alternate Forex Historical Data to use Sierra Chart Historical Forex data for Interactive Brokers - CASH-IDEALPRO symbols. Sierra Chart Service Package 3 or higher is required for this. Press OK . Select File gtgt Disconnect and wait a few minutes for the pacing violation condition to be removed by Interactive Brokers. Select File gtgt Connect to Data Feed In the case of Intraday charts, follow the Retrying the Download When There is Data in the Chart instructions to re-download the data in the chart to recover missing data. In the case of Historical Daily charts, follow the instructions in Help Topic 6.3 to re-download the data in the chart to recover missing data. No Response When Downloading Historical Data and Timeouts This section explains some things you can do to handle a problem where Interactive Brokers Trader Workstation (TWS) does not respond to historical data requests. Eventually this leads to the historical data request timing out and results in missing data in the chart. In the Sierra Chart Message Log, you will see a phrase that says The download timed out in a line for the Historical data requests. The first thing that you should do is to make certain that you have the minimum amount of charts open and that the symbols of all of those charts are valid and current Interactive Brokers symbols. If you are using an incorrect symbol, then potentially this can lead to this problem. After you have closed some charts for symbols that you do not need or with invalid or expired symbols, then it is necessary to reconnect to the data and trade server by selecting File gtgt Disconnect and then File gtgt Connect to Data Feed . Make sure the Historical Data Timeout Time In Minutes in Global Settings gtgt Data / Trade Service Settings is set to a reasonable time. We recommend 3 minutes. When you see your charts say Waiting to Download or Downloading Historical Data . and there is no response for a while, then restart Interactive Brokers Trader Workstation (TWS) . Be sure you do this within 3 minutes (default) before the timeout occurs. After restarting TWS, Sierra Chart will then reconnect to TWS. When a download timeout does occur, the historical data download will fail for the symbol currently having historical data downloaded and all the other symbols will have the download canceled for them. This occurs if Cancel Active Backfill Requests on Timeout in Global Settings gtgt Data / Trade Service Settings is checked. If it is unchecked, then the remaining symbols will not have their pending downloads canceled and the historical data downloads will continue. However, this may be an excessively long time if the Interactive Brokers system does not respond, which is the reason why we recommend keeping that option enabled. If you are missing historical data in your charts, refer to the Retrying Downloading of Intraday Data section and help topic number 6.3 for instructions to retry the download for Intraday and Historical charts respectively. Slow Historical Data Downloading Downloading historical data from Interactive Brokers is a slow process to avoid Pacing Violations. Also the Interactive Brokers system may respond slowly to historical data requests. If you see Waiting to Download or Downloading Historical Data. Bars may not appear until done. displayed on a chart or charts for an extended time, then follow these instructions: Update Sierra Chart to the current version. Go to each chart you have open in each of the open Chartbooks and make sure the symbol of it is a valid and actively trading symbol. If it is not a valid symbol, then close the chart by selecting File gtgt Close Active Window . The easiest way to go through all of the charts in all of the open Chartbooks is to use Window gtgt Windows and Chartbooks . Select Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings . In the list of settings on the left, set the Data and Other Settings gtgt Maximum Historical Intraday Days to Download Limit to 15 days or less. Set Download 5 Seconds Historical Intraday Data to False . Press OK . Select File gtgt Disconnect . Seleccione Archivo gtgt Conectar al feed de datos. Using Sierra Chart Historical Data If your Sierra Chart Service Package includes the Sierra Chart Historical Data Service. then you can use that service for historical Intraday data for some symbols when using Interactive Brokers. In almost all cases you will want to use that service for much faster and reliable historical data access. In the case of Historical Daily and higher timeframe charts, if your Sierra Chart Service package includes the Sierra Chart Historical Data Service. this service is always used for those charts for supported symbols. Follow the instructions below to use this service. Select Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings . Enable Allow Support for Sierra Chart Data Feeds . Optionally enable Support Alternate Forex Historical Data to use Sierra Chart historical Forex data for Interactive Brokers - CASH-IDEALPRO symbols. Set the Maximum Historical Intraday Days to Download gtgt Non-Tick Data / 1-Tick Data settings to 186 . These settings can be made higher, if you require it. So it is OK to set these to a higher setting as needed. However, keep in mind that for symbols which are not mapped to the Sierra Chart Historical Data Service, that data will still come from Interactive Brokers and instead the Data and Other Settings gtgt Maximum historical Intraday Days to Download Limit setting applies. That needs to be set at 15 . Do not make that setting too high otherwise it will take an extremely long time to download historical data Press OK . Follow the instructions to Update the Symbol Settings. This is an important step to ensure Sierra Chart has the correct Symbol Settings to route data requests to the Sierra Chart Historical Data Service. Select File gtgt Disconnect . Seleccione Archivo gtgt Conectar al feed de datos. Retry downloading the Intraday chart data again. For Intraday charts, follow the Retrying the Download When There is Data in the Chart section. Or go to the Intraday chart and select Edit gtgt Delete All Data and Download . This only needs to be done once per symbol. Support Policy Regarding Interactive Brokers Historical Data Depending upon the symbol and your Sierra Chart service package, historical data may come partially from the Sierra Chart Historical Data Service and partially from the Interactive Brokers historical data system. Or fully from the Interactive Brokers historical data system. In the case where data is partially coming from the Interactive Brokers data system, usually this is only about 10 to 15 minutes of data. The majority of data will come from the Sierra Chart Historical Data Service. Only data for major futures contracts, US stocks and some index symbols comes from the Sierra Chart Historical Data service. If you are encountering a historical data problem involving data from the Interactive Brokers historical data system and you have received at least 15 days of current historical Intraday data or 6 months of historical Daily data, then as a matter of policy Sierra Chart support will not provide any help for the problem you are having. There are several choices you have in this particular case. Use the Sierra Chart Exchange Data Feed if it provides data for the particular symbol you are having Interactive Brokers market data problems with. Live with the problem. Use another supported Trading service. Or discontinue use of Sierra Chart. Also keep in mind that only major futures contracts have Continuous Futures Contract Rollover rules defined for them. Therefore, the Continuous Futures Contract Chart feature will not work with all futures markets unless the rollover rules are defined for them. Missing Data Due to Incorrect Time Zone Settings If you find that you are consistently missing historical data from your charts or the timestamps of chart bars are not correct, then you may have incorrect Time Zone settings. You need to have the correct Time Zone setting in Sierra Chart and in the operating system. It is also imperative that your computers clock is accurately set. For complete information, refer to help topic 38. Interactive Brokers Market Data Error/Status Messages Data Feed Messages from Interactive Brokers with error codes 2104, 2106, 2107 displayed in the Sierra Chart Message Log indicate the status of market data connections to their servers. They are informational messages from Interactive Brokers. Below are examples of these messages and descriptions. Message from Interactive Brokers: Market data farm connection is broken:usfuture. Interactive Brokers Error Code: 2103. Request ID: -1. (This message indicates the connection to the US future market data farm is broken.) Message from Interactive Brokers: Market data farm connection is OK:usfuture. Interactive Brokers Error Code: 2104. Request ID: -1. (This message indicates the connection to the US future market data farm is now OK. If this message follows the message above, then the connection is now OK.) Message from Interactive Brokers: Market data farm connection is inactive but should be available upon demand. usfarm. us. Interactive Brokers Error Code: 2108. Request ID: -1. Interactive Brokers Historical Daily Data In Sierra Chart, you have the option of downloading historical Daily data from Interactive Brokers as 24 hour bars or regular trading session only bars. However, this option will not work when the symbol is mapped to the Sierra Chart Historical Data Service. The data from that service will always contain the full 24 hour of trading for each Daily bar unless the symbol is a stock. To change the setting to download regular trading hours Daily bars, select Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings . If the option Data and Other Settings gtgt Download Regular Trading Hours Bars (Daily Bars Only) is set to True . Sierra Chart will only request the regular trading hours Daily bar data. Otherwise, a request for the standard 24-hour Daily bar data will be made. If you made a change to the Download Regular Trading Hours Bars (Daily Bars Only) setting, then you need to re-download the data in the Historical Daily charts to get the regular trading hours bars. You need to do this only once for each symbol. To do this go to a Historical Daily chart and select Edit gtgt Delete All Data and Download . This only needs to be done once for each symbol. Time and Sales Window Data The data that you see for a symbol in the Time and Sales window when using Interactive Brokers consists of 3 categories of data. The first category of data are normal Interactive Brokers trade messages for a symbol. There is no assurance that this data is complete from Interactive Brokers and we cannot help with it . The second category of data is trades which are inserted by Sierra Chart in order to make the volume for chart bars match the total Daily Volume for the symbol. This is documented in the Simulate Trades to Match Daily Volume section. The third category of data is prices which are from the True Real Time Data Feed . If Sierra Chart support has referred you to this section, please do not ask us further about discrepancies. We cannot help with them. And please do not use the argument that you do not see the problem in another program. Such a statement is not relevant to the limitations of the Interactive Brokers substandard data feed. We explain the origin of the data above. You are welcome to use whatever program that meets your requirements. One solution to the problem is to use the Sierra Chart Real-Time and Historical Exchange Data Feed instead of the substandard Interactive Brokers data feed. Orders Disappear after Being Submitted Although They Are Still Open In the case when you submit an order from a chart or Trade DOM and the order disappears within about 10 seconds after being submitted, even though the order is still working and has not yet been filled, follow this procedure for help with this: For the order that disappears, locate the order in the Trade gtgt Trade Orders and Positions gtgt Orders tab. Get the Service Order ID for it. Send an email to APIinteractivebrokers and ask them why when a reqOpenOrders call is made through the API, why is there not a response for the order ID ( tell Interactive Brokers the ID you got from the Service Order ID field in Sierra Chart). The fact that there is no response indicates the order is no longer open. Interactive Brokers may need to see your TWS log file. They will give you instructions on how to provide that. Interactive Brokers Stop Order Trigger Method It is possible to specify how Interactive Brokers Simulated Stop and Stop-Limit orders are triggered. This setting can be changed in Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings gtgt Interactive Brokers Stop Order Trigger Method . Changing this setting has no effect upon Stop orders entered directly from TWS. The valid values are as follows: 0 The default value. The double bid/ask function will be used for orders for OTC stocks and US options. All other orders will used the last function. 1 use double bid/ask function, where stop orders are triggered based on two consecutive bid or ask prices. 2 last function, where stop orders are triggered based on the last price. 3 double last function. 4 bid/ask function. 7 last or bid/ask function. 8 mid-point function. Procedure for Providing TWS Log Files Please refer to the below directions for assistance. In TWS, navigate to Edit Global Configure Settings API Settings . Then within Setting change the Logging Level to Detail . Check the box Create API message log file and hit Apply and OK . Replicate the problem again and reply to this e-mail with a new log file attached. Both log files are located within C:JTS directory and it is named log. Day. txt (TWS Log File) and api. clientId. Day. Log (API Log File). Once the logging levels have been adjusted please restart TWS. Now that the adjustments has been made please replicate the issue again then reply back with a new copy of both the TWS and API Log file attached as well as details of the specific order. Historical and Real-time Stock/Equities Data Volume Differences The volume data for equities/stocks from Interactive Brokers is in units of 100s. Therefore, a trade of 100 shares will be reported with the volume of 1. As a general rule Sierra Chart does not alter price or volume data from a Data or Trading service. In the past, Sierra Chart was modifying stock volume data from Interactive Brokers by multiplying it by 100. There have been problems associated with this. And newer versions of Sierra Chart do not do this any longer. When the Sierra Chart Historical Data is set to be used when using the Interactive Brokers trading service, the historical equity/stock data is downloaded from the Sierra Chart Historical Data Service which has volume as actual values. Therefore, the volume values from the Sierra Chart Historical Data Service are higher by 100 times the amount of the Interactive Brokers volume data. Not only is there a problem with the volume numbers being too low from Interactive Brokers but the real-time data as well when not using the Sierra Chart Exchange Data Feed is incomplete. To multiply the volume for stock symbols by 100 so you see the actual volume in Quote Boards. change the Volume Multiplier to 100 for the stock symbol patterns in the Global Symbol Settings . The solutions for Intraday charts for the above-described problems are as follows: Activate the Sierra Chart Exchange Data Feed on your Sierra Chart account and activate the US Equities exchange. As of this writing the cost of this is 45.50 USD per month which includes the exchange fees. With this data feed, both the historical and real-time data will be used from this data feed instead of the Interactive Brokers data. Obviously this is a huge improvement and provides you a reliable data feed. This solves the volume inconsistency and provides you very accurate tick by tick data which is necessary for accurate chart bars. The real-time data is completely matched with the historical data. The second solution is to not use the Sierra Chart Historical Data Service and rely completely upon the Interactive Brokers historical data. To do this, select Global Settings gtgt Data/Trade Service Settings . Uncheck Allow Support for Sierra Chart Data Feeds . When not using the Sierra Chart Historical Data Service . in the stock charts you will want to multiply the volume by 100. To do this select Chart gtgt Chart Settings gtgt Advanced Settings 2 . Set the Volume/Open Interest Multiplier to 100 . Do this for each stock chart. This Volume Multiplier will be reset back to the default of 1 when changing the symbol of the chart. To prevent this, change the Volume Multiplier to 100 for the stock symbol patterns in the Global Symbol Settings. After performing either of the above steps, it is necessary to re-download the data in your Intraday charts to make the historical volume data completely consistent. To do this, go to the chart and select Edit gtgt Delete All Data and Download . This only needs to be done once per symbol. Do not contact Sierra Chart support wanting some other solution to the problem because we have no other solution to offer. If you have any questions about the above, let us know. Last modified Wednesday, 21st September, 2016.


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